ថ្ងៃសុក្រ ទី២៧ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៤
ថ្ងៃសុក្រ ទី២៧ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៤
នៅក្នុងរយៈពេល ១១ខែ ដើមឆ្នាំ ២០២៤នេះ ប្រទេសកម្ពុជា សម្រេចបាននូវទំហំពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិជាង ៣១ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក ជាមួយបណ្តាប្រទេសជាសមាជិកកិច្ចព្រមព្រៀងភាពជាដៃគូសេដ្ឋកិច្ចគ្រប់ជ្រុងជ្រោយតំបន់ ហៅកាត់ថា RCEP ហើយតួលេខនេះ កើនឡើង ១៨% ធៀបនឹងឆ្នាំ ២០២២។ នេះបើយោងតាមរបាយការណ៍របស់ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា។
របាយការណ៍របស់ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា បានបង្ហាញថា កម្ពុជា សម្រេចបានការនាំចេញជាង ៨,២ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក ទៅកាន់បណ្តាប្រទេស RCEP ដែលកើនឡើង ១៤% ខណៈការនាំចូលមកវិញ កម្ពុជា បាននាំចូលទំនិញជាង ២៣ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក កើនឡើង ១៩%។គោលដៅនាំចេញកំពូលរបស់កម្ពុជា ក្នុងសមាជិក RCEP រួមមាន វៀតណាម ប្រទេសថៃ និងសិង្ហបុរី។
អំឡុងពេល ១១ខែនេះ ប្រទេសកម្ពុជា សម្រេចបាននូវ ទំហំពាណិជ្ជកម្មប្រមាណ ៥០ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក ក្នុងនោះ ការនាំចេញមានទំហំ ២៤ពាន់លានដុល្លារ កើនឡើង ១៤% និងការនាំចូលមានទំហំជាង ២៦ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក កើនឡើង ១៧%។ មុខទំនិញសំខាន់ៗ កម្ពុជា នាំចេញ រួមមាន សម្លៀកបំពាក់ជិត ៩ពាន់លានដុល្លារ ស្ថិតនៅលើកំពូលតារាង កើនឡើង ២៥%, សម្ភារធ្វើដំណើរ នាំចេញជាង ១,៧ពាន់លានដុល្លារ, ស្បែកជើង ១,៥ពាន់លានដុល្លារ និងស្រូវ ១,៥ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក។
ដោយឡែក មុខទំនិញនាំចូលសំខាន់ៗ រួមមាន វាយនភ័ណ្ឌ គ្រឿងអេឡិចត្រូនិក សម្ភារសំណង់ ប្រេងម៉ាស៊ូត និងរថយន្តជាដើម។សូមជម្រាបថា ក្នុងឆ្នាំ ២០២៣កន្លងទៅនេះ ប្រទេសកម្ពុជា សម្រេចបាននូវទំហំពាណិជ្ជកម្មប្រមាណ ៤៦ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក ក្នុងនោះ ការនាំចេញមានទំហំ ២២ពាន់លានដុល្លារ និងការនាំចូលមានទំហំជាង ២៤ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក៕
អត្ថបទ៖ ងួន សុភ័ត្រ្តា រូបភាព៖ ឯកសារ